Varukorg

Total 0 kr

Kassa
Loader
bag 0

Reklamation & Återköp

Reklamation

Du som kund har rätt att reklamera en produkt som ej fungerar och få en ny likvärdig produkt utan kostnad för dig. Pistill.se hanterar reklamationer enligt konsumentverkets regler och riktlinjer. Du kan läsa mer om de rättigheter du som kund har genom Konsumentköplagen. Mer information om denna lag kan du finna på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se Reklamationsnämndens rekommendationer. När du skickar tillbaka en reklamation: Om möjligt skall produkten skickas tillbaka i samma paket som du fick den i. Kvitto på produkten. Ett brev där du beskriver vad som kan tänkas vara fel eller möjlig orsak till reklamationen. Ditt konto- och clearingnummer för återbetalning. Kontakta gärna oss om någonting verkar oklart.

Vi behöver ditt kontonummer för att kunna ersätta dig för ditt utlägg gällande frakten. Återbetalning till kundens konto sker senaste inom 30 dagar i det fall konsumenten på giltiga grunder häver ett köp. Reklamationer skickas till: Pistill Sverige AB Drottninggatan 100 111 60 Stockholm Vid godkänd reklamation skickas en ny produkt till dig och utlagd fraktkostnad ersätts genom insättning på ditt bankkonto. Vid ej godkänd reklamation returneras produkten och fraktkostnaden debiteras.


Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har man 14 dagars ångerrätt från det att man har tagit emot en vara. Vid köp av intimprodukter så som stavar, vibratorer och underkläder skall kunden be om plombering, vid ångerrätt ska produkten returneras med obruten plombering. I Pistills fall gäller obrutet silkespapper som plombering. Konsumenten står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill nyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor. Vi rekommenderar att försändelser returneras som postpaket eller rekommenderat brev.

Ångerrätts tillvägagång

Meddela vår kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget efter du meddelat oss om att avtalet frånträds. Varan ska vara komplett. Det innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen. Om återköp inte godkänns vid kontroll, skickas varan tillbaka till kunden och en avgift på 250 kr debiteras för kontrollarbete, administrativt arbete och frakt. Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Arrow up

Din produkt är tillagd

×