• √ Trygg e-handel       √ Kvalitetsprodukter       √ Diskreta paket       √ Fri frakt över 800 kr
0 Varukorg

Köp- & leveransvillkor

Allmänt

Varmt välkommen att genomföra din beställning på pistill.se. Vår förhoppning är att ditt köp ska leda till mycket lust och glädje.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du kontakta oss via e-post på order@pistill.se så lovar vi att återkomma till dig inom 36 timmar. Eller ring till vår underbara butik på Drottninggatan 100 (08-411 66 66). Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp.

Alla beställningar levereras enligt nedanstående villkor. När du lägger en beställning hos oss godkänner du samtliga köpvillkor. Vi reserverar oss för fel i text och bild, slutförsäljning eller bristande varutillgång. Avvikelser i färg, detaljer och ljudnivå kan förekomma.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, inte i kombination med varandra. 

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för att kunna hämta ut ditt paket. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök, kommer vi att polisanmäla ärendet. Vi förbehåller oss rätten att neka en order.

Orderbekräftelsen

När du lagt din beställning bekräftas den genom att vi skickar dig en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Orderbekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Det innebär också att du godkänner våra köpvillkor, accepterar ditt betalningsansvar för köpet och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister

Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor du har beställt, vilket betalsätt du valt samt den totala kostnaden (inklusive eventuell fraktkostnad som tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du valt). Samtliga priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder kortbetalning debet respektive kredit, faktura, delbetalning med Klarna och postförskott som betalningsalternativ. Samtliga betalningsalternativ är säkra.

Vid samtliga köp via Klarna Checkout överlåts vår fordran direkt till Klarna vid beställningstillfället. Har du frågor kring betalning av dessa ska du i första hand vända dig till Klarna. Du når dem enklast via telefon: 08- 120 120 10.

Kortbetalning
Vi accepterar betalning med Visa, Master Card och American Express. Vid kortbetalning anger du dina kortuppgifter i kassan. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut. 

Betalningstransaktionen hanteras på en säker server via någon av våra betalningspartners, Dibs Payment Services eller Klarna (kortbetalning via Klarna Checkout) för att garantera en snabb och säker betalning. All information rörande transaktionen skickas via SSL och är krypterad. Pistill Sverige AB sparar aldrig några kortuppgifter. 

Pistill använder 3D Secure för sina kortbetalningar. 3D Secure är en teknisk säkerhetsstandard framtagen av VISA och MasterCard i syfte att verifiera dig som den verkliga kortinnehavaren när du betalar med ditt kort på Internet. Du uppger kortets CVC-kod (Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (Visa), som är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort. 

Det går inte att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare inte stödjer onlinehandel med dessa kort. 

Faktura via Klarna
När du betalar via Klarna Faktura betalar du alltid 14 dagar efter att ordern är lagd och produkterna skickade för leverans. 

Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd. Detta innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda produkter förrän du har mottagit dem samt att Klarna assisterar dig med problem relaterade till ditt köp. För närmare information vänd dig till Klarna. 

Vi tar ut en fakturaavgift om 29 kr per köp. Vid sen eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 26,0 %. Sker ingen betalning därefter, kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får en kopia på den per post. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och avtal.

(Klarna AB, organisationsnummer SE 556737-0431)

Klarnakonto - delbetala varje månad
Klarna Konto är en kontokredit som ger dig möjlighet att delbetala dina köp varje månad, men med minst 50 kr. Det innebär att du samlar alla dina köp i olika butiker på en och samma faktura när du handlat via Klarna Konto. Fakturan skickas ut 13 dagar före förfallodagen (den dag du måste ha betalat din månadsfaktura), vilket innebär att köp gjorda fram till 14 dagar före förfallodag samlas på fakturan. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 

För att åskådliggöra vad detta innebär för dig så låt oss utgå från följande exempel: Vid ett köp om 10.000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 %, vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Det innebär att det totala kreditköpspriset för dig blir 11.458 kr. Sker avbetalningen under ett års tid blir antalet delbetalningar 12 st och varje delbelopp 955 kr.

En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på varje månadsfaktura, oavsett antalet köp. Vid sen eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 26,00 %. Sker ingen betalning därefter, kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

Vid varje köptillfälle görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får en kopia på den per post. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och avtal.

Postförskott
Med Postförskott betalar du först när du hämtar ut ditt paket med dina produkter hos ditt postombud. En postförskottsavgift tillkommer med 120 kr, vilken läggs på fraktavgiften. 

På avin står: Pistill, Drottninggatan 100, 11 60 Stockholm.

Vid beställning mot postförskott kan en kreditupplysning komma att göras. Du kommer då få en kopia på den per post.

Leveransinformation

Din beställning hanteras normalt inom 24 timmar efter att din order är lagd förutsatt att du lade den innan kl. 08:30 (vardagar) och att produkterna finns i lager. Alla våra försändelser skickas med Postnord och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Vid större helger kan hanteringstiden i vissa fall bli något längre och vi tackar dig för ditt tålamod och för din förståelse för detta. Men vi ser naturligtvis alltid till att göra vårt allra yttersta för att du så snart som möjligt ska få motta din beställning.

Du kan även välja att få din beställning levererad hem till dörren eller hämta ut den i vår butik på Drottninggatan 100 i Stockholm. 

Skulle den produkt du beställt mot förmodan vara slut i lager, kontaktar vi dig via e-post, så fort som möjligt. Du har då också möjligheten att annullera ditt köp. På samma sätt kan du också ändra din order eller bli ersätt med en likvärdig produkt.

Normal leveranstid är mellan 1-3 vardagar via Postnord. Till Gotland och orter norr om Sundsvall kan leveranstiden ta någon dag extra. Saknas en produkt som du beställt i lager, kan leveransen ta lite längre tid. Rör det sig om en beställningsprodukt kan det i något enstaka fall ta upp till 14 arbetsdagar innan du har din produkt. 

Kan vi inte leverera din order inom utlovad tid, kontaktar vi dig via e-post och förklarar vad detta beror på samt informerar om nytt leveransdatum. Du har rätt att häva köpet utan medförda kostnader om detta skulle inträffa. 

För att få avisering via SMS när ditt paket har kommit fram till ditt utlämningsställe, behöver du ange ditt mobilnummer i kassan. Så fort ditt paket finns redo att hämtas ut får du ett SMS som meddelar var ditt paket finns samt en kod som du uppger för att hämta ut paketet. Tänk på att du även får ditt kollinummer skickat till dig via e-post men att ingen brevavisering skickas ut när du valt SMS-avisering. Liggtid för varor är normalt 14 dagar från det att paketet anlänt till servicestället. 

Väljer du att få din beställning hem till dörren meddelas du via sms av Postnord. 

Väljer du att hämta upp din beställning i butiken på Drottninggatan 100, meddelar vi dig via sms när det är dags, normalt inom 48 timmar.

Vi erbjuder fri leverans i Sverige när du beställer för minst 800 kr. För övriga beställningar inom Sverige är fraktavgiften 79 kr via ombud respektive 99 kr via hemleverans. Väljer du att hämta upp din beställning i butiken tillkommer ingen fraktavgift. Beställer du med postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 120 kr.

För länder utanför Sverige förekommer fraktkostnad och för beställningar utanför EU (med undantag för Norge) tillkommer införselmoms och tullavgift för varje land gällande villkor. Vid kostnadsfri produkt eller gåva kan tull- och momsavgifter komma att beskattas på produkternas (faktiska eller uppskattade) värde.

Pistill ansvarar inte för lämnade paket hos postombud. Du som kund blir debiterad för kostnaden av returfrakt och administrativa kostnader, 250 kr.

Levereras i diskreta paket

Vi skickar dina beställda produkter i vita, diskreta och väl förslutna vadderade bubbelpåsar med en så kallad Diskret avsändare. På försändelsen står det: Postbox 6118, 102 32 Stockholm, och på avin går det inte att utläsa paketets innehåll. 

Det är ditt ansvar som kund att kontrollera att angiven leveransadress för din beställning är korrekt. Det innebär att eventuella tillkommande kostnader beroende på felaktig adress debiteras dig.