• √ Trygg e-handel       √ Kvalitetsprodukter       √ Diskreta paket       √ Fri frakt över 800 kr i Sverige
0 Varukorg

Köp- & leveransvillkor

Allmänt

Varmt välkommen att genomföra din beställning på pistill.se. Vår förhoppning är att ditt köp ska leda till mycket lust och glädje.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du kontakta oss via e-post på order@pistill.se så lovar vi att återkomma till dig inom 36 timmar. Eller ring till vår underbara butik på Drottninggatan 100 i Stockholm: 08-411 66 66. Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp.

Alla beställningar levereras enligt nedanstående villkor. När du lägger en beställning hos oss godkänner du samtliga köpvillkor. Vi reserverar oss för eventuella fel i text och ger ingen garanti för att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende samt för slutförsäljning eller bristande varutillgång. Avvikelser i färg, detaljer och ljudnivå kan förekomma och produktspecifikationer så som ljudnivå, vibrationsstyrka och hårdhet baseras på våra subjektiva bedömningar eller information från våra leverantörer och samarbetspartners. Men vi strävar alltid efter att återge så korrekt information som möjligt.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, inte i kombination med varandra. 

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för att kunna hämta ut ditt paket. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök, kommer vi att polisanmäla ärendet. Vi förbehåller oss rätten att neka en order.

Orderbekräftelsen

När du lagt din beställning bekräftas den genom att vi skickar dig en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Orderbekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Det innebär också att du godkänner våra köpvillkor, accepterar ditt betalningsansvar för köpet och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister

Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor du har beställt, vilket betalsätt du valt samt den totala kostnaden (inklusive eventuell fraktkostnad som tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du valt). Samtliga priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. 

Betalningsvillkor

Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna AB. De betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna är kortbetalning, faktura, delbetalning och direktbetalning via internetbank. Dessutom erbjuder vi postförskott som betalningsalternativ. Läs mer om de olika betalsätten nedan.

Kortbetalning
Vid betalning med VISA eller MasterCard skickas all information i krypterad form för maximal säkerhet. Klarna innehar SSL-certifikat och uppgifterna hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen (PUL). Kortköp är avgiftsfria.

Klarna följer standarden Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) som är framtagen av de internationella kortnätverken Visa och MasterCard.

Vid kortbetalning anger du dina kortuppgifter i kassan. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut. 

Pistill använder 3D Secure för sina kortbetalningar. 3D Secure är en teknisk säkerhetsstandard framtagen av VISA och MasterCard i syfte att verifiera dig som den verkliga kortinnehavaren när du betalar med ditt kort på Internet. Du uppger kortets CVC-kod (Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (Visa), som är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort. 

Det går inte att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare inte stödjer onlinehandel med dessa kort. 

Faktura via Klarna
När du betalar via Klarna Faktura skickas fakturan elektroniskt till din e-postadress. Betalningsvillkor är 14 dagar efter att ordern är lagd och produkterna skickade för leverans. 

Väljer du fakturabetalning tillkommer en extra avgift om 29 kr.  
Vid sen eller utebliven betalning utgår en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 25,0 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter, kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd. Detta innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda produkter förrän du har mottagit dem samt att Klarna assisterar dig med problem relaterade till ditt köp. För närmare information vänd dig till Klarna. 

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får en kopia på den per post. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och avtal.

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och behandlas av Klarna främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Ditt personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy.

(Klarna AB, organisationsnummer SE 556737-0431)

Delbetalning och direktbetalning
Du kan också välja att delbetala ditt köp. Klarna Konto är en kontokredit som ger dig möjlighet att delbetala dina köp varje månad, men med minst 50 kr. Det innebär att du samlar alla dina delbetalningsköp i olika butiker på en och samma månadsfaktura när du handlat via Klarna Konto. Fakturan skickas ut 13 dagar före förfallodagen (den dag du måste ha betalat din månadsfaktura), vilket innebär att köp gjorda fram till 14 dagar före förfallodag samlas på fakturan. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. Årsräntan är 19,9 % och aviavgiften 29 kr per månadsfaktura.

För att åskådliggöra vad detta innebär för dig så låt oss utgå från följande exempel: Vid ett köp om 10.000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 %, vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Det innebär att det totala kreditköpspriset för dig blir 11.458 kr. Sker avbetalningen under ett års tid blir antalet delbetalningar 12 stycken och varje delbelopp 955 kr.

Vid sen eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 25,0 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter, kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

Vid varje köptillfälle görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får en kopia på den per post. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och avtal.

Med direktbetalning betalar du tryggt och enkelt via din internetbank. Betalningen genomförs i direkt anslutning till ditt köp. Direktbetalning är avgiftsfritt.

Har du frågor och funderingar gällande de olika betalsätten är du välkommen att höra av dig till Klarna AB på 08 - 120 120 25 (vardagar mellan kl. 08.30 - kl. 20.00 och helger kl. 10.00 - kl. 17.00). Du kan också skicka e-post till info@klarna.se.
 

Postförskott
Med Postförskott betalar du först när du hämtar ut ditt paket med dina produkter hos ditt postombud. En postförskottsavgift tillkommer med 120 kr, vilken läggs på fraktavgiften. 

På avin står: Pistill, Drottninggatan 100, 11 60 Stockholm.

Vid beställning mot postförskott kan en kreditupplysning komma att göras. Du kommer då få en kopia på den per post.

Leveransinformation

Din beställning hanteras normalt inom 24 timmar efter att din order är lagd förutsatt att du lade den innan kl. 08:30 (vardagar) och att produkterna finns i lager. Alla våra försändelser skickas med Postnord och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Vid större helger kan hanteringstiden i vissa fall bli något längre och vi tackar dig för ditt tålamod och för din förståelse för detta. Men vi ser naturligtvis alltid till att göra vårt allra yttersta för att du så snart som möjligt ska få motta din beställning.

Du kan även välja att få din beställning levererad hem till dörren eller hämta ut den i vår butik på Drottninggatan 100 i Stockholm. 

Skulle den produkt du beställt mot förmodan vara slut i lager, kontaktar vi dig via e-post, så fort som möjligt. Du har då också möjligheten att annullera ditt köp. På samma sätt kan du också ändra din order eller bli ersätt med en likvärdig produkt.

Normal leveranstid är mellan 1-3 vardagar via Postnord. Till Gotland och orter norr om Sundsvall kan leveranstiden ta någon dag extra. Saknas en produkt som du beställt i lager, kan leveransen ta lite längre tid. Rör det sig om en beställningsprodukt kan det i något enstaka fall ta upp till 14 arbetsdagar innan du har din produkt. 

Kan vi inte leverera din order inom utlovad tid, kontaktar vi dig via e-post och förklarar vad detta beror på samt informerar om nytt leveransdatum. Du har rätt att häva köpet utan medförda kostnader om detta skulle inträffa. 

För att få avisering via SMS när ditt paket har kommit fram till ditt utlämningsställe, behöver du ange ditt mobilnummer i kassan. Så fort ditt paket finns redo att hämtas ut får du ett SMS som meddelar var ditt paket finns samt en kod som du uppger för att hämta ut paketet. Tänk på att du även får ditt kollinummer skickat till dig via e-post men att ingen brevavisering skickas ut när du valt SMS-avisering. Liggtid för varor är normalt 14 dagar från det att paketet anlänt till servicestället. 

Väljer du att få din beställning hem till dörren meddelas du via sms av Postnord. 

Väljer du att hämta upp din beställning i butiken på Drottninggatan 100, meddelar vi dig via sms när det är dags, normalt inom 48 timmar.

Vi erbjuder fri leverans i Sverige när du beställer för minst 800 kr. För övriga beställningar inom Sverige är fraktavgiften 79 kr via ombud respektive 99 kr via hemleverans. Väljer du att hämta upp din beställning i butiken tillkommer ingen fraktavgift. Beställer du med postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 120 kr.

För länder utanför Sverige förekommer fraktkostnad och för beställningar utanför EU (med undantag för Norge) tillkommer införselmoms och tullavgift för varje land gällande villkor. Vid kostnadsfri produkt eller gåva kan tull- och momsavgifter komma att beskattas på produkternas (faktiska eller uppskattade) värde.

För outlösta paket tar vi ut en avgift på 200 kr för att täcka administrativa kostnader samt tur- och returfrakt i dessa ärenden.

Levereras i diskreta paket

Vi skickar dina beställda produkter i vita, diskreta och väl förslutna vadderade bubbelpåsar med en så kallad Diskret avsändare. På försändelsen står det: Postbox 6118, 102 32 Stockholm, och på avin går det inte att utläsa paketets innehåll. 

Det är ditt ansvar som kund att kontrollera att angiven leveransadress för din beställning är korrekt. Det innebär att eventuella tillkommande kostnader beroende på felaktig adress debiteras dig.