• Trygg e-handel      √ Kvalitetsprodukter      √ Diskreta paket      √ Fri frakt över 800 kr
0 Varukorg

Returer & reklamationer

Om du ångrar ditt köp

Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt, kan du givetvis skicka tillbaka den. Vi erbjuder dig full returrätt i  14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du som kund ansvarar för att produkten kommer åter till oss i originalskick och du står för returfrakten. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och skickar spårbart. 

 

Det här gäller vid retur

Önskar du returnera en produkt får den av hygieniska skäl inte vara provad eller använd. Vi slår in alla produkter i silkespapper och förseglar med etikett och tejp. Detta gäller som plombering. Vill du nyttja ångerrätten ska produkten returneras med obruten plombering, och tillsammans med produkten bifogar du en kopia på följesedeln. 

Innan du returnerar produkten ska du ta kontakt med vår kundtjänst via e-post: order@pistill.se för att undvika eventuella problem. När returen är bekräftad och vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, genomför vi en återbetalning av krediterat belopp (inom 30 dagar). Om produkten inte har godkänts skickas produkten tillbaka till dig och en avgift på 250 kr debiteras för de returkostnader som uppstått. Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten.  

Återbetalning sker via Klarna förutom om du betalat din beställning med postförskott. I detta fallet uppger du clearing och kontonummer på följesedeln. Har du handlat mot faktura är det viktigt att fakturan inte förfaller innan din retur kommit oss tillhanda. Du kan flytta fram förfallodatum på Klarna.se (pausa fakturan), alternativt betalar du fakturan och får en återbetalning när returen godkänts. 

Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka, skriver du namn och artikelnummer på den produkt du önskar byta mot på följesedeln du bifogat.

Returadress: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm. Du står för returfrakten. 

Om du returnerar ett kampanjerbjudande, exempelvis "Köp , betala för 1", behöver du returnera båda produkterna. Har du köpt ett erbjudande där en produkt följt med med på köpet, så ska du även returnera produkten du fick med på köpet. Erbjudandet upphör när du returnerar en del av erbjudandet och du betalar fullt pris.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du alltid ta en kontakt med oss via e-post (order@pistill.se) eller så ringer du till vår underbara butik på Drottninggatan 100 (08-411 66 66). Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp. 

 

Om du vill reklamera en produkt 

Du som kund har rätt att reklamera en produkt som inte fungerar och få en ny likvärdig produkt utan några extra kostnader för dig. Pistill Sverige AB hanterar reklamationer enligt konsumentverkets regler och riktlinjer. Mer information kan du hitta på www.konsumentverket.se, Reklamationsnämndens rekommendationer.

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten, tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen varefter vi skickar en ny. 

Skulle produkten inte fungera på grund av fabrikationsfel eller om du fått fel produkt eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss via e-post till order@pistill.se innan du skickar några produkter tillbaka till oss.  

Vill du reklamera en produkt tar du kontakt med vår kundtjänst via e-post: order@pistill.se. Skulle produkten inte fungera på grund av fabrikationsfel, kommer vi i första hand skicka en ny likvärdig produkt till dig inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade produkten och godkänt reklamationen. Rapportera reklamationen till oss så snart du upptäckt felet. 

Reklamerade produkter skickas till: Pistill Sverige AB, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm,

Skicka produkten du vill reklamera i första hand i samma paket som du fick den i. Bifoga kvitto samt beskriv vad som kan tänkas vara fel eller möjlig orsak till din reklamation. Glöm inte att ange ditt konto- och clearingnummer, så vi kan ersätta dig för ditt utlägg gällande frakten. Vid godkänd reklamation skickas en ny produkt till dig och vi står för returfrakten. Utlagd fraktkostnad ersätts genom insättning på ditt bankkonto. Vid ej godkänd reklamation returneras produkten och fraktkostnaden debiteras.

Vi lämnar 1 års-garanti på alla uppladdningsbara produkter. Rätt skötsel ökar produktens livslängd. Vi rekommenderar att du använder en antibakteriell rengöringsgel samt förvarar produkten i en förvaringspåse eller box. Avser reklamationen Womanizers orgasmgaranti gäller den i 30 dagar - med förutsättning att du använder produkten på rätt sätt. Behöver du guidning är du varmt välkommen att höra av dig till butiken för närmare råd.