En produkt som du önskar returnera får inte vara använd. Produktens originalförpackning får inte vara bruten eller skadad och produkten ska kunna säljas som ny.
Alla intimhjälpmedel klassas av hygieniska skäl som hygienprodukter och omfattas därför av 14 dagars ångerrätt endast om plastförseglingen och plomberingsetiketten är obruten samt att originalförpackningen oöppnad. Detsamma gäller underkläder som bärs på underkroppen (dvs. trosor, strumpbyxor, kroppsstrumpor och liknande underklädesset) samt hygienartiklar så som intimkrämer, glidmedel och massageoljor. Negligéer, överdelar, behåar och kimonos är okej att prova och sedan skicka tillbaka om de görs så i samma skick och i förpackning som de levererades i, dvs. produkten ska kunna säljas som ny.
Produkter som ingår i ett set kan inte returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett set.
Vid nyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten. Vi rekommenderar att du emballerar väl och skickar spårbart. Vi godkänner endast returer som skickas med PostNord Sverige AB.
Så här går du tillväga om du ångrar ditt köp och vill returnera en produkt/produkter:
- Ta kontakt med kundservice via e-post: order@pistill.se. Uppge ordernummer samt berätta att du ångrat ditt köp.
- Skriv ut vår RETURSEDEL
- Fyll i retursedeln och lägg den tillsammans med den produkt eller de produkter du vill returnera.
- Emballera väl i stötskyddad ytteremballage för att undvika fraktskador och skicka spårbart. Vi rekommenderar att försändelser returneras som företagspaket eller rekommenderat brev. Produkter insända i kuvert, påsar, med adresslappen klistrad direkt på produktens originalkartong returneras till kund utan åtgärd.
- Skicka returen till: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm.
- När vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, genomför vi en återbetalning av krediterat belopp (inom 14 dagar). Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott - ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten i det här fallet.
Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen och rekommenderar därför dig att välja ett fraktalternativ med spårning.
Ångrar du dig innan vi skickat din order ber vi dig att kontakta vår kundservice via order@pistill.se för mer information angående ditt ärende. Alla nätbeställningar görs nämligen i ordning för att paketeras så snart en betalning har registrerats och orderteamet är på plats för att du ska få din beställning så snabbt som möjligt. Men det kan hända att vi har möjlighet att avbryta din order, så ta därför en kontakt med kundservice så ser vi hur vi på bästa sätt kan lösa ditt ärende.
För outlösta paket tar vi ut en avgift på 200 kr, för att täcka administrativa kostnader samt tur- och returfrakt i dessa ärenden.
Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss så snart du har upptäckt detta. Har du kvar din orderbekräftelse du mottog via mejl kan du svara på denna och beskriva ditt ärende till oss.
Om du returnerar ett kampanjerbjudande, exempelvis "Köp 2, betala för 1", behöver du returnera båda produkterna. Har du köpt ett erbjudande där en produkt följt med på köpet, ska du även returnera produkten du fick med på köpet. Erbjudandet upphör när du returnerar en del av erbjudandet och du betalar fullt pris.
Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du alltid ta en kontakt med oss via e-post: order@pistill.se. Du kan även ringa till vår underbara butik på Drottninggatan 100 på telefon: 08-411 66 66. Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp.