• √ Trygg e-handel       √ Kvalitetsprodukter       √ Diskreta paket       √ Fri frakt över 800 kr
0 Varukorg

Returer & reklamationer

Om du ångrar ditt köp

 

Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt, kan du givetvis skicka tillbaka produkten. Vi erbjuder dig full returrätt i  14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du som kund ansvarar för att produkten kommer åter till oss i originalskick och du står för returfrakten. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och skickar spårbart. 

Vid retur

 

Önskar du returnera en intimprodukt får den av hälso- och hygieniska skäl inte vara provad eller använd. Detsamma gäller våra dofter, intimkrämer och glidmedel. Vi förseglar därför dessa produkter med en plomberingsetikett. Vill du nyttja ångerrätten ska produkten returneras med obruten plombering. Bifoga även en kopia på följesedeln där du noterar orsak till returen. 

Innan du returnerar produkten ska du ta kontakt med oss via e-post: order@pistill.se för att undvika eventuella problem. När returen är bekräftad och vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, genomför vi en återbetalning av krediterat belopp (inom 14 dagar). Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten.  

Återbetalning sker via Klarna förutom om du betalat din beställning med postförskott. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Har du handlat mot faktura är det viktigt att fakturan inte förfaller innan din retur kommit oss tillhanda. Du kan flytta fram förfallodatum på Klarna.se (pausa fakturan), alternativt betalar du fakturan och får en återbetalning när returen har godkänts. 

Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka, skriver du namn och artikelnummer på den produkt du önskar byta mot på följesedeln du bifogat.

Returadress: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm. Du står för returfrakten. 

Om du returnerar ett kampanjerbjudande, exempelvis "Köp 2, betala för 1", behöver du returnera båda produkterna. Har du köpt ett erbjudande där en produkt följt med med på köpet, så ska du även returnera produkten du fick med på köpet. Erbjudandet upphör när du returnerar en del av erbjudandet och du betalar fullt pris.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du alltid ta en kontakt med oss via e-post: order@pistill.se. Du kan även ringa till vår underbara butik på Drottninggatan 100: 08-411 66 66. Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp. 

 

Vid reklamationer

 

Du har rätt att reklamera en produkt som inte fungerar och få en ny likvärdig produkt utan några extra kostnader. Pistill Sverige AB hanterar reklamationer enligt konsumentverkets regler och riktlinjer. Mer information kan du hitta på www.konsumentverket.se, Reklamationsnämndens rekommendationer.

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten, tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen varefter vi skickar en ny. 

Vill du reklamera en produkt tar du kontakt med vår kundtjänst via e-post: order@pistill.se så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Det kan röra sig om att en produkt som inter fungerar på grund av fabrikationsfel eller om du fått fel produkt eller fel antal levererat än det du beställt. Skulle produkten inte fungera på grund av fabrikationsfel, kommer vi i första hand skicka en ny likvärdig produkt till dig inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade produkten och godkänt reklamationen. Rapportera reklamationen till oss så snart du upptäckt felet. 

Reklamerade produkter skickas till: Pistill Sverige AB, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm, efter att du meddelat oss. 

Skicka produkten du vill reklamera i första hand i samma paket som du fick den i. Bifoga kvitto samt beskriv vad som kan tänkas vara fel eller möjlig orsak till din reklamation. Glöm inte att ange ditt konto- och clearingnummer, så vi kan ersätta dig för ditt utlägg gällande frakten. Vid godkänd reklamation skickas en ny produkt till dig och vi står för returfrakten. Utlagd fraktkostnad ersätts genom insättning på ditt bankkonto. Vid ej godkänd reklamation returneras produkten till dig.

Vi lämnar 1 års-garanti på alla uppladdningsbara produkter. Rätt skötsel ökar produktens livslängd. Vi rekommenderar att du använder en antibakteriell rengöringsgel samt förvarar produkten i en förvaringspåse eller box. Avser reklamationen Womanizers orgasmgaranti gäller den i 30 dagar - med förutsättning att du använder produkten på rätt sätt. Behöver du guidning är du varmt välkommen att höra av dig till butiken för närmare råd.