• √ Trygg e-handel       √ Kvalitetsprodukter       √ Diskreta paket       √ Fri frakt över 800 kr i Sverige
0 Varukorg

Returer & Reklamationer

Om du ångrar ditt köp

 

Om du av någon anledning ångrar dig, erbjuder vi dig full returrätt i 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Meddelande om detta ska vara oss tillhanda så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter leverans. Du som kund ansvarar för att produkten kommer åter till oss i originalskick tillsammans med en returblankett och du står för returfrakten. Se närmare information här nedan under rubriken "Vid retur".

Om du upplever problem med en produkt ska du inte returnera den, utan kontakta vår kundservice via order@pistill.se med ordernummer och en kort beskrivning om vad du upplever för problem med din produkt så hjälper vi dig vidare. Se närmare information här nedan under rubriken "Vid reklamationer".

 

Vid retur

Önskar du returnera en produkt får den inte vara använd. Produktens förpackning får inte vara bruten eller skadad. Alla intimprodukter och intimhjälpmedel klassas som hygienprodukt och omfattas därför av 14 dagars ångerrätt endast om plastförseglingen/plomberingsetiketten är obruten och originalförpackningen oöppnad. 

Produkter som ingår i ett kit/set kan inte returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett kit/set.

Vid en retur står du som köpare för returfrakten. Vi rekommenderar att du emballerar väl och skickar spårbart. 

På grund av hygieniska skäl gäller inte returrätten för underkläder som bärs på underkroppen (dvs. trosor, strumpbyxor, kroppsstrumpor och liknande underklädesset) eller hygienartiklar så som intimkrämer, glidmedel och massageoljor. Negligéer, överdelar, behåar och kimonos är okej att prova och sedan skicka tillbaka om de görs så i samma skick och förpackning som de levererades i.

Ångrar du dig innan vi skickat din order ber vi dig att kontakta vår kundservice via order@pistill.se för mer information angående ditt ärende. Alla nätbeställningar görs nämligen i ordning för att paketeras så snart en betalning har registrerats och orderteamet är på plats för att du ska få din beställning så snabbt som möjligt. Men det kan hända att vi har möjlighet att avbryta din order, så ta därför en kontakt med kundservice så ser vi hur vi på bästa sätt kan lösa ditt ärende.

Så här gör du om du vill returnera en produkt: 

  • Ta kontakt med kundservice via e-post: order@pistill.se för att få en returblankett.
  • Fyll i returblanketten och lägg den tillsammans med den produkt eller de produkter du vill returnera.
  • Emballera väl i stötskyddad ytteremballage och skicka spårbart. Vi rekommenderar att försändelser returneras som företagspaket eller rekommenderat brev. Produkter insända i kuvert, påsar, med adresslappen klistrad direkt på produktens originalkartong returneras till kund utan åtgärd.
  • Skicka returen till: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm.
  • När vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, genomför vi en återbetalning av krediterat belopp (inom 14 dagar). Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott - ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten i det här fallet.  

Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen och rekommenderar därför dig att välja ett fraktalternativ med spårning.

Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss så snart du har upptäckt detta. Har du kvar din orderbekräftelse du mottog via mejl kan du svara på denna och beskriva ditt ärende till oss.

Om du returnerar ett kampanjerbjudande, exempelvis "Köp 2, betala för 1", behöver du returnera båda produkterna. Har du köpt ett erbjudande där en produkt följt med på köpet, ska du även returnera produkten du fick med på köpet. Erbjudandet upphör när du returnerar en del av erbjudandet och du betalar fullt pris.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du alltid ta en kontakt med oss via e-post: order@pistill.se. Du kan även ringa till vår underbara butik på Drottninggatan 100: 08-411 66 66. Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp. 

 

Återbetalning

 

När du returnerar en produkt till oss, så kommer den först in till vårt lager där orderteamet kontrollerar produkten i din retur. Så snart produkten har godkänts så gör vi återbetalningen genom samma betalsätt du använde när du gjorde din beställning.

För outlösta paket tar vi ut en avgift på 98 kr för fraktkostnader.

Återbetalning sker via Klarna - förutom om du betalat din beställning med postförskott. 

Vid kortbetalning gör vi en återbetalning till det kort du använt vid din beställning. Det kommer ta två till fem bankdagar innan pengarna kommer in på ditt konto. Skulle det ta mer än fem bankdagar innan du ser beloppet på ditt konto, vänligen kontakta din bank.

Har du handlat mot faktura och fakturan inte förfallit innan din retur kommit oss tillhanda, kan du flytta fram förfallodatum på Klarna.se (pausa fakturan) i väntan på en kreditering. Har du betalat din faktura, kommer vi att kreditera fakturan hos Klarna och Klarna därefter kontakta dig för en återbetalning. Klarna skickar då ut ett mejl till dig om detta med instruktioner. Följ dem för din återbetalning.

Har du endast returnerat delar av din beställning och inte betalat din faktura så krediterar vi de produkter som du har returnerat. Därefter kommer en uppdaterad faktura att skickas ut till dig. Har du returnerat hela din beställning, kommer hela din faktura att krediteras.

Har du handlat mot postförskott behöver du som kund ha inkluderat dina bankuppgifter till oss i samband med din retur för att vi ska kunna genomföra återbetalningen. Den information vi behöver är: vilken Bank, konto och clearingsnummer du vill få din återbetalning till. Har du inte angett detta på din retursedel i samband med att du gjorde din retur kommer vi att kontakta dig.

Vid reklamationer

 

Pistill Sverige AB hanterar reklamationer enligt Konsumentverkets regler och riktlinjer. För mer information se på www.konsumentverket.se, Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Vill du utnyttja din reklamationsrätt ska du ta kontakt med oss via e-post: order@pistill.se så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Det kan röra sig om en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel eller om du fått fel produkt eller fel antal levererat än det du beställt. 

Du som kund har ansvar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 14 dagar från att du mottagit din order. Skulle en produkt vara skadad, trasig, smutsig eller felaktig på annat sätt när du mottar din beställning ska reklamation göras via vår kundservice på order@pistill.se. Se till att du anger namn, adress och ordernummer samt vilken produkt det gäller och beskriv defekten för snabbast hantering. Du kan även bifoga bilder om du känner att det behövs. Vi återkommer till dig så snart vi har hanterat ditt ärende med vidare besked. Skicka inte tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss. 

Du har rätt att reklamera en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel och få en ny likvärdig felfri produkt i utbyte. Detta görs inom 14 dagar från det att vi mottagit produkten och godkänt reklamationen.

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten, tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen varefter vi skickar en ny.  

När du fått svar från oss och produkten ska skickas tillbaka, ber vi dig skicka den produkt du vill reklamera i första hand i samma förpackning som den låg i. Bifoga kvitto/leveransbekräftelse samt beskriv vad som kan tänkas vara fel eller möjlig orsak till din reklamation. Vid godkänd reklamation skickas en ny produkt till dig och vi står för fraktkostnaden. Vid ej godkänd reklamation tar vi kontakt med dig och produkten returneras. Du står för returfrakten. 

Om vi inte kan skicka en ny likvärdig produkt till dig inom skälig tid, återbetalar vi vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Vi lämnar 1 års garanti på alla uppladdningsbara produkter. Rätt skötsel ökar produktens livslängd. Vi rekommenderar att du använder en antibakteriell rengöringsgel samt förvarar produkten i en förvaringspåse eller box när den inte används.

Avser reklamationen Womanizers orgasmgaranti gäller den i 30 dagar - med förutsättning att du använder produkten på rätt sätt. Behöver du guidning är du varmt välkommen att höra av dig till butiken så hjälper vi dig. 

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar kring din produkt eller titta förbi butiken på Drottninggatan 100 i Stockholm.