• √ Trygg e-handel       √ Kvalitetsprodukter       √ Diskreta paket       √ Fri frakt över 800 kr
0 Varukorg

Returer & Reklamationer

Om du ångrar ditt köp

 

Om du av någon anledning ångrar dig, erbjuder vi dig full returrätt i 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du som kund ansvarar för att produkten kommer åter till oss i originalskick tillsammans med en returblankett och du står för returfrakten. Vi rekommenderar att du emballerar väl och skickar spårbart. 

 

Vid retur

Önskar du returnera en intimprodukt får den av hälso- och hygieniska skäl inte vara provad eller använd. Detsamma gäller våra dofter, intimkrämer och glidmedel. Vi förseglar därför dessa produkter med en plomberingsetikett. Vill du nyttja ångerrätten ska produkten returneras med obruten plombering. 

  • Ta kontakt med oss via e-post: order@pistill.se för att få en returblankett.
  • Fyll i returblanketten och lägg den tillsammans med den produkt eller de produkter du vill returnera.
  • Emballera väl och skicka spårbart. 
  • Skicka returen till: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm.
  • När vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, genomför vi en återbetalning av krediterat belopp (inom 14 dagar). Vi löser inte ut försändelser skickade mot postförskott - ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten i det här fallet.  

Återbetalning sker via Klarna - förutom om du betalat din beställning med postförskott. Vi använder samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt - om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Har du handlat mot faktura är det viktigt att fakturan inte förfaller innan din retur kommit oss tillhanda. Du kan flytta fram förfallodatum på Klarna.se (pausa fakturan), alternativt att du betalar fakturan och får en återbetalning när returen har godkänts. 

Vill du byta till annan produkt istället för att få pengarna tillbaka, skriver du namn och artikelnummer på den produkt du önskar byta mot på returblanketten du bifogat.

Returadress: Pistill, Drottninggatan 100, 111 60 Stockholm. 

Om du returnerar ett kampanjerbjudande, exempelvis "Köp 2, betala för 1", behöver du returnera båda produkterna. Har du köpt ett erbjudande där en produkt följt med på köpet, ska du även returnera produkten du fick med på köpet. Erbjudandet upphör när du returnerar en del av erbjudandet och du betalar fullt pris.

Har du frågor eller känner dig osäker på någon produkt, kan du alltid ta en kontakt med oss via e-post: order@pistill.se. Du kan även ringa till vår underbara butik på Drottninggatan 100: 08-411 66 66. Vi hjälper dig med glädje vidare med ditt köp. 

 

Vid reklamationer

 

Pistill Sverige AB hanterar reklamationer enligt Konsumentverkets regler och riktlinjer. För mer information se på www.konsumentverket.se, Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Vill du utnyttja din reklamationsrätt ska du ta kontakt med oss via e-post: order@pistill.se så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Det kan röra sig om en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel eller om du fått fel produkt eller fel antal levererat än det du beställt. 

Du har rätt att reklamera en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel och få en ny likvärdig produkt i utbyte. Detta görs inom 14 dagar från det att vi mottagit produkten och godkänt reklamationen. Rapportera reklamationen till oss så snart du upptäckt felet. 

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten, tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen varefter vi skickar en ny.  

Skicka produkten du vill reklamera i första hand i samma förpackning som den låg i. Bifoga kvitto/leveransbekräftelse samt beskriv vad som kan tänkas vara fel eller möjlig orsak till din reklamation. Vid godkänd reklamation skickas en ny produkt till dig och vi står för frakten. Vid ej godkänd reklamation tar vi kontakt med dig och produkten returneras. Du står för returfrakten. 

Vi lämnar 1 års garanti på alla uppladdningsbara produkter. Rätt skötsel ökar produktens livslängd. Vi rekommenderar att du använder en antibakteriell rengöringsgel samt förvarar produkten i en förvaringspåse eller box när den inte används.

Avser reklamationen Womanizers orgasmgaranti gäller den i 30 dagar - med förutsättning att du använder produkten på rätt sätt. Behöver du guidning är du varmt välkommen att höra av dig till butiken så hjälper vi dig. 

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar kring din produkt eller titta förbi butiken på Drottninggatan 100 i Stockholm.